måndag 23 mars 2015

Tillbaka till påsken


För ett år sedan gled jag runt i folkmassorna på Málagas gator. Tog den här bilden på Victor, och fascinerades av varenda detalj i det spanska påskfirandet. Det var den första veckan med gäster och allt var nytt och spännande. Tänk att det var ett år sedan. Och tänk hur annorlunda denna påsk kommer bli. Jag kan knappt sitta stilla när jag tänker på alla ställen jag vill fly till. Men det är tråkigt utan en resekompanjon, och tyvärr blir det nog svårt att hitta någon som vill lägga 5000 kronor på flyg på dåliga tider för en tvådagarsvistelse någonstans i Europa. Det är lite saftigt. Men det ser också ut att vara den enda chansen på hela vårterminen.

Här är mina två texter jag skrev om upplevelserna under påskveckan. Nu kan jag bara önska att få åka tillbaka och göra dem hundra gånger bättre. Gå all in och låta människorna komma till tals. Men här är de gamla texterna från den heliga måndagen och från långfredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar