onsdag 10 december 2014

Jag kom in!


Idag kom beskedet - jag börjar skolan igen! Föga förvånande kom jag in på journalist- och medieprogrammet som jag sökt på Södertörns Högskola. Nu har jag jobbat tre veckor på Ikea och börjar redan känna igen de känslor som jag hade sist jag arbetade i butik. Sneglandet på klockan, och hur jag räknar ner timmarna tills arbetsdagen är slut. Därför känns det som ett bra nästa steg att återvända till skolbänken. Jag trivs bättre när jag får lära mig och slipper komma hem klockan nio på kvällarna. Dessutom kommer jag få ha vanliga kläder på mig! Hurra säger jag, och adjö fula uniformer. Nu kommer jag faktiskt få användning för alla de kläder som ligger sparade i min garderob. Visserligen innebär det att jag binder upp mig på tre långa år i kalla Sverige, men jag får ju långt sommarlov och förhoppningsvis hittar jag en livsstil jag trivs med. Man kan ju inte guppa runt i en munk hela livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar