onsdag 3 december 2014

3 december


Äntligen ledig efter sex dagars jobb på raken. Mitt nya jobb går riktigt bra, och jag tycker att jag sköter mig strålande i ärlighetens namn. Mest har jag varit i entrén på IKEA, där man välkomnar kunderna och svarar på en miljon kluriga frågor, så det påminner väldigt mycket om guidejobbet. Även i leklandet går det bra, men jag är inte lika bekväm med min roll där för jag har ingen erfarenhet av barn och har svårt att säga till på skarpen att de inte ska kasta bollar på varandra. Nu har jag också betat av mina två första kassapass och det rullar på, även om det är svårt med detta omoderna kassasystem och flera olika betalsätt. Det känns som att IKEA är ett jättebra ställe att arbeta på, och de ser gärna att personalen jobbar på flera olika avdelningar(YES, någon som förstår att man vill utvecklas och lära!) och alla kollegor är väldigt hjälpsamma och söta. Men det känns också som att jobba är det enda jag gör. Sover, åker till jobbet, kommer hem sent och går och lägger mig. Lite svårt att nöja mig med den situationen när jag är van vid det härliga arbetslivet utomlands. Det som peppar mig nu är helgen i Malmö. Då ska jag äntligen hälsa på Malin och tillsammans med Julia ska vi dessutom åka över till Köpenhamn över en dag och gå på julmarknad! Det spritter i mig, så gärna jag vill åka dit!

För övrigt kan jag säga att jag gillar årets julkalender, piratskattens hemlighet. Den verkar spännande och mysig och folk måste sluta vara så kritiska mot alla moderna julkalendrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar