fredag 17 oktober 2014

Lediga fredag

Snart har ännu en vecka passerat. Denna vecka har jag försökt göra mig förstådd hos danska barn i miniklubben, och haft en lugn vecka jobbmässigt. Nu sitter jag återigen på två lediga dagar, och denna gång är det faktiskt sol! Idag har jag varit på stranden och njutit av en av de sista stranddagarna som denna säsong kommer erbjuda. Det märks att det går mot slutet nu. Mitt fina strandhak med den bästa apelsinjuicen slog igen för ett par veckor sedan, och på stranden har man närmsta svettiga granne minst 30 meter bort. "Lookie lookie"-männen som säljer solglasögon har blivit färre, men ett par slinker fortfarande förbi. Jag är lika nyfiken på hur deras liv ser ut nu, som jag var i början av säsongen. Om mina journalistiktankar går åt rätt håll ska jag en dag göra ett reportage om Billy från Senegal, eller någon av hans kompanjoner som går dag ut och dag in i den stekande hettan. På denna vänliga kust finns inget mer mystiskt än deras liv. De är omkring oss hela tiden, men vi vet ingenting om dem. Idag var det bara tre som kom förbi, men under den tiden hann jag bättra på brännan. Om två veckor är det ju slut på sol. Nu blir det min hemmagjorda kladdkaka samtidigt som jag ska googla och se om det finns något intressant att läsa om de mystiska försäljarna. Något som också hänt är att jag tappat min arbetstelefon i stengolvet så skärmen sprack - aj. Och imorgon väntar en efterlängtad ridtur med Stephie och Annicka. Så ser livet ut just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar