måndag 23 februari 2015

Läskig måndag



Måndag och starten på det jag tror kommer bli tuffast på hela terminen. Jag är rädd för denna kurs. "Journalistik och samhälle" innebär att vi ska läsa lagtexter om upphovsrätt, och jag har en bok med den attraherande titeln "Ekonomijournalistik". Det kommer handla om allt sånt jag har noll koll på, men som jag behöver lära mig. Dessutom ska vi göra en stor granskningsuppgift, och den skrämmer mig.

Men jag har i alla fall hittat ett sätt att vakna upp med lockigt hår, utan minsta ansträngning på morgonen! Idag testar jag hur länge det håller, och hittills är jag överraskande nöjd. Nu ska jag knata iväg till skolan där introduktionen väntar...

2 kommentarer:

  1. Känner bara att jag måste kommentera.. Jag går fjärde året på KTH och känenr så väl igen känslan, det senaste året har jag haft panik i början av varje kurs för att jag känner att jag inte kan nånting. Men det jag glömmer bort är att det är meningen att man inte ska kunna något i början för man ska ju lära sig under kursens gång. Under VARJE kurs de senaste två åren har jag tänkt "jag kan inget och det här är gången jag kommer faila" men det har löst sig varje gång! Svårt att komma ihåg det bara :) Men glöm inte bort att det är meningen att du inte ska kunna något i början!

    SvaraRadera
  2. Det har du rätt i! Det är ju därför vi går en utbildning, för att lära oss sånt vi inte kan! Och nu med uppgiften i hand känns det inte så komplicerat som jag trodde. Det ska nog gå denna gång också! :D

    SvaraRadera