tisdag 30 september 2014

Costa del Moln

Moln, moln, moln. Himlen är evigt vit här nere på den så kallade solkusten. Det är så förbannat tråkigt att vara här när det inte är något kvar att göra. Nu har jag två lediga dagar framför mig, och jag fasar för att de kommer slösas bort i sängen. Men vad ska jag annars göra? Åka till shoppingcentret igen? Jag kan redan hela sortimentet utan till! Jag har redan sett alla filmer vi har, läst alla böcker. Åka till Málaga och titta på samma gamla byggnader igen? Nah. Det normala hade varit att gå ner på stranden och njuta av värmen och ett glas apelsinjuice, men det är ju kallt och molnigt och bara lönlöst. Imorgon kväll har jag i alla fall bio planerat, så på dagen får jag väl stirra in i väggen och vänta på att tiden ska gå. Eller göra det som vi nu för tiden gör på varje siesta, sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar