onsdag 19 februari 2014

Surgubben har blivit glad

Surgubben på turkiska ambassaden har blivit snäll. Idag var jag med några gamla kollegor på ambassaden där de skulle söka sommarens visum. Ett kärt återseende. Jag kommer ju inte träffa dem när jag kommer vara på andra sidan Medelhavet. Efter förra årets kaos när vi skulle ordna visum(det slutade i tårar, förseningar till Turkiet och folk som fick åka till Stockholm upp till fem gånger), var det en lättnad att det i år gick så smidigt. Den arga mannen med flinten kom ut och skämtade med oss efteråt, vilket jag aldrig hade väntat mig. Så det känns skönt att se att den enda människan jag någonsin varit helt rasande på(dock bara inombords, om jag skulle visa det hade det nog aldrig gått vägen) faktiskt inte är helt hemsk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar