söndag 20 juli 2014

On the road again


Igår var jag och Tiia lediga så det var dags att ge sig ut på en liten roadtrip igen. Sist var jag i Nerja, men nu siktade vi norr om Málaga istället. Med popcorn och cola tryckte vi gasen i botten på vår lilla Panda och gled iväg. Det tog en och en halv timme att köra till vårt mål, och jag är så glad att jag klarade vägen dit utan massa panik på motorvägarna! Jag lär mig!


Det var alltså hit vi åkte - parque Ardales och dess gröna dammar. Visst var det vackert och låg väldigt otippat bland det bruna landskapet, men efter att ha varit i Green Canyon i Turkiet en miljon gånger innan kände vi oss svårimponerade.



Precis intill ligger El Chorro, som är känt för ravinen ni ser på bilden. Längs med bergskanten går en liten vandringsled, som numera är stängd på grund av för höga risker och för många dödsfall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar