fredag 4 juli 2014

Upp i sadeln


Min släkt var konstigt nog ganska lättövertalade när det kom till att få med dem på en ridtur. Vi tog oss till Hipica Formentor där vi alla fick varsin häst att borsta med ovana nybörjarhänder. Vissa var så rädda för att gå bakom hästarna att de knappt kunde ta sig fram till dem. Men det gick ju, upp i sadeln kom vi!



Det var så kul att se alla ovana ryttare. På den högra bilden ser ni moster Sara som leddes iväg av sin häst in på ridbanan. "Hjälp, min häst går iväg!" Inte lätt när man inte vet vad man ska göra. Och när vi väl gav oss iväg utbröt ett hysterisk och nervöst skratt hos allihopa. Alla var livrädda för att ramla av när vi på en gång gick över till trav och alla flög fram och tillbaka till sadeln. "Esther hur gööör man?"


Här är några av oss efter turen, som gick runt på landsbygden. Omgivningarna var inte jättespännande men jag tror vi alla var väldigt glada över denna annorlunda semesteraktivitet. Jag var så lycklig över att ha fått galoppera igen. Sist jag var på tur var det inte tal om att rida fort, men här fick jag och en av ledarna galoppera iväg ståendes i sadeln. Bästa känslan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar