torsdag 3 juli 2014

Vi ses igen Mallorca


Så har ännu en underbar vecka tillbringats i abogadons hus utanför Palma. Att få ligga där i den uppblåsbara fåtöljen med gassande sol och tinto de verano i glaset var så avkopplande efter den stressiga jobbtiden som passerat. Vi gjorde saker hela tiden, besökte stränder, hängde på ett vattenland, utforskade städer, var på lokal marknad och så vidare. Det roligaste var när vi var ute på ridtur! Jag ska berätta mer om det när jag kommer över bilderna från den dagen. 


Jag var som vanligt där med min kära släkt. Hela min familj, plus mostrar och kusiner. Så härligt att få träffa så många av dem under min lilla semester. Nästa gång vi ses blir i november, men det ska jag nog klara av. 

Den bästa dagen var när vi väldigt spontant hamnade på en alldeles egen speedboat och fick en tur ut på Medelhavet runt halvön Formentor. Båtens kapten berättade intressanta saker om vad vi såg på vägen och sen hade vi badstopp där vi hoppade i det klara vattnet och blev ett med fiskarna med snorkel och cyklop. Alla satt med ett lyckligt leende när han gasade på ordentligt och vi alla var riktigt nöjda med den lilla turen. 





Här är vi i Sant Elm, en liten by med härlig strand. Valle med kryckan har opererat korsbandet och brorsan har gummisnoddar i käften för att hans käke ska läka korrekt. Vad sjutton sker när jag inte är hemma och kan ta hand om dem?? Och vad de gör för poser kan jag heller inte svara på...


Efter flera besök på Mallorca var det äntligen dags för oss att testa öns specialité, ensaimadan. Det är som en bördigare variant av en croissant som man strör socker på. Smakade inte speciellt mycket men det hör ju till att testa de lokala produkterna. Jag köpte faktiskt med mig en sån här tillbaka till Málaga som jag ska ge till mina kollegor på kontoret nu när jag kommer dit!




Här ordnade vi utomhusbio en kväll och såg på Frost, jättemysig film ju!


Utforskade en till stad(snart har vi väl inga fler att utforska?!) nämligen Port de Andratx. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar