tisdag 8 april 2014

8 april

En hel helg har passerat sedan sist, och i detta liv hinner det hända en hel del på kort tid. I fredags var vi ute för första gången. Vi testade Fuengirola som redan har en hel del folk på klubbarna. Kvällen slutade med polisen som knackade på dörren och en kollega i Borat-dräkt. 

Lördagen tillbringades också i Fuengirola men i shoppingcentret Miramar där vi har Primark och en mängd härliga butiker. 

På söndagen har vi alla flyg, och jag var på flygplatsen i sex timmar för att säga hej och hej då till sex flyg. De gäster vi har haft denna första vecka har verkligen satt sig i minnet. Jag visste hur de såg ut, vilka efternamn de hade och vilka som gjort vad. Men nu har alla familjer bytts ut och det är både skönt och jobbigt att börja på ny kula. En norsk familj var extra söt och gav mig en present på flygplatsen när de skulle åka hem. De tyckte jag hade varit en så bra guide. Och en annan familj från Sverige gav mig också beröm. Så himla söta förstår ni! 

Igår var det i vanlig ordning inspirationsmöten och trötthet på hög nivå efter nattens flyg. På kvällen flyttade jag och Tiia till vår lägenhet. Den är jättefin, och har både pool och tennisbana. Här kommer vi nog trivas, men det är ett äventyr att ta sig upp ur garaget och att behöva gasa järnet för att klara de skräckinjagande uppförsbackarna. 

Just nu är jag ensam hemma. Tiia hjälper till på minidiscot så jag ligger i soffan och ser på spanska nyheter. Fick precis ett sms till servicetelefonen om att köpa entrébiljetter till Alhambra, och det är ju ett äventyr i sig bara att köpa rätt sorts biljett. Så nu underhåller jag mig med söka efter lediga biljetter ett tag till innan jag somnar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar