söndag 13 april 2014

Nattflyg igen...

Jag älskar de svenska flygen. Då kan jag verkligen babbla utan att känna mig hindrad av språket. Jag blockas verkligen av att ha danskar i bussen, för jag ogillar att göra fel. Att då sitta som ett fån och försöka bli förstådd på danska medan jag vet att jag uttalar precis allting fel är inte så roligt. Så svenska flyg är underbara, men detta att behöva återvända till flygplatsen klockan 23.00 för att ta emot våra kära svenska gäster är verkligen jobbigt. Jag har återigen haft en lång söndag. 11-20 har jag jobbat och när jag väl kom hem kände jag mig så klar för dagen, redo att hoppa i mysbyxorna och bara koppla av. Men icke - sista flyget kallar om en stund. Tack och lov kommer de nya guiderna på torsdag så vi kan dela upp flygen mellan oss. 

Vi har en rolig vecka framför oss. Alla flyg är fulla, så vi uppnår vår maxkapacitet på 200 personer nu under påsklovet. Hoppas på mycket aktivitet i barnklubben och att många vill åka med på våra utflykter. Och dessutom är det påsk - och så får vi sällskap av de nya guiderna. Det blir bra det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar