torsdag 3 april 2014

Rädd

Hej. Jag är lite rädd för morgondagen. Jag ska som ensam guide åka med 15 gäster till Gibraltar. Det är inte tillräckligt många för att få en egen buss så vi ska åka tillsammans med britterna, och jag har ingen aning om hur den brittiska guiden kommer lägga upp det. Jag har inte bra koll på var vi möter minibussen, på vad jag gör om något går snett i passkontrollen, på vad lokalguiden kommer säga på plats och vad jag förväntas översätta. Förhoppningsvis säger han ungefär detsamma som när vi var där på besök, men det vet man aldrig första gången man har en utflykt. Vi kommer också åka till en droppstensgrotta i klippan, och där har jag aldrig varit så det blir spännande, och svårt, att berätta om det. 

Men nu har Stephie hjälp mig att översätta lite ord till danska, och jag har mina anteckningar redo. Jag tror faktiskt inte det blir så svårt, för på vägen dit kommer jag ändå inte prata i mikrofonen. Mitt jobb imorgon blir nog mest att mingla och förklara det som gästerna inte förstått. Översätta där det behövs. Det klarar jag väl. Ska ta med mig en tidning och försöka ha en skön, lugn stund i solen medan gästerna har fritid på shoppinggatan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar