måndag 14 april 2014

Här bor jag


Nu ska ni få se hur vi bor här! Så  här ser det ut när man knatar fram till vår dörr. Flera vita lägenhetshus som skiljs åt av terasser som denna. Redan här ser ni också havet! 


Vår dörr, nummer 5! Mamma, nu kan du se att det är galler för fönstrens - det ser väl säkert ut? Och fönstret till vänster om dörren är till mitt rum. Där är den där metallgardinen nedrullad som jag pratade om. 


Inuti har vi ett modernt kök med både tvättmaskin och diskmaskin. Induktionshäll och ugn som fungerar. Skönt att ha ett kök med alla verktyg man behöver nu när vi faktiskt kommer laga mycket mat denna säsong. Det är inte som i Turkiet där hotellet gav oss gratis mat varje dag. Den tiden är förbi...


Och här är andra delen av rummet. TV med spanska kanaler och en soffa där vi hänger mest.


Så till rummen. Här bor jag! Ett riktigt barnrum med starka färger. Men det gör inte så mycket, jag är mest i vardagsrummet ändå. Under sängen finns en extrasäng - så alla besökare är välkomna att sova där!


Här har Tiia lyxen att bo för tillfället. Riktigt fint rum med dubbelsäng och stora garderober. Men vi har sagt att vi ska byta rum i mitten på säsongen. 


Utsikten från vår balkong. Här ser ni tennisbanan, och under är järnvägen där tåget mellan Málaga och Fuengirola går.


Och där uppe ligger poolen. En stor pool må jag säga! Det kommer bli riktigt härligt i sommar att spela sig svettig på tennisplanen och sen hoppa i poolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar