onsdag 2 april 2014

Oh no, rain!



Vilken dag! Det har regnat på Costa del sol idag. Och regn = uttråkade gäster. Vi har handskats med en hel del irriterade gäster men försökt lösa det på bästa sätt. Jag och Tiia har haft service tillsammans och haft jättemysigt. Träffat många glada gäster också och hjälp dem med sina planer på att köra bil runt i området. De berättade för oss om en smurfby, det har jag helt missat. Júzcar heter den! På eftermiddagen var allt frid och fröjd och på väg till det sista hotellet fick vi tid över så vi körde drive in på Burger King och tryckte i oss hamburgare när Tiia plötsligt ropar Oh shit!! Vi satt i våra gympaskor och piketröjor och skulle strax ha service på vårt fina hotell där det är klädkod klackskor och kostymsuniformen som gäller. Stressade hem för ett kvickt byte och en timme senare spillde Tiia ut sin fanta över hela bilen(inklusive mig, min finuniform och servicetelefonen). Samtidigt möter vi två av våra gästfamiljer på parkeringen medan vi gapskrattar åt fanta-incidenten. Då får jag i uppdrag att hitta deras kvarglömda specialyoghurt på det förra hotellet. Efter lyckad yoghurtjakt stressade vi till gymmet för lite vattengymnastik. JA, det var bara seniorer och vi cyklade omkring i vattnet på flytande spagettis. Men efteråt varvade vi ner i jazuccin innan vi av en slump mötte en galen dansk i den turkiska bastun som flög över och satte sig bredvid oss. Den galna attackdansken tänker jag akta mig för på spat i fortsättningen. Dessutom har vi hunnit med att testa hotellets spelhall - det måste man ju också känna till. Rolig, ansträngande och hysterisk dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar