lördag 7 juni 2014

En annorlunda kväll

Promenad längs stranden
Igår bestämde jag mig för att ha en annorlunda kväll. De andra hade förmodligen samma gamla förfest som alltid, men jag gick ut på promenad och gick och gick tills jag hittade ett mysigt kvarter fullt med tapasbarer. Här fick jag en tinto de verano för 1,5 euro, eller så kunde man få en liten öl och en tapa för 1,3. Det är precis ställen som dessa man ska börja kvällarna på. Folk satt utomhus på barstolarna och de intill mig hade tagit med hunden till baren. Så himla härligt. Medan resten av Fuengirola kryllade av gråa huvuden så var detta kvarter fullt av spanjorer i olika åldrar. Det var en märklig känsla att sitta ensam och dricka vin, men jag satt där och tittade på folket som passerade. Sen fortsatte jag min promenad förbi fler gråa huvuden som åt middag längs stranden och plötsligt kom jag bort till bargatan. Bara för att gå utanför bekvämlighetszonen lite extra gick jag in på en av haken vi brukar dansa på och beställde en drink. Stod sen själv i baren och sipprade på den och såg på alla andra som var omgivna av sina sällskap. Det var konstigt, att stå där själv. Lite mobbad kände man ju sig, men jag intalade mig själv att jag såg ut att vänta på mina vänner. Men som vanligt var det bara blonda, unga töser överallt och jag kände inte för att lära känna någon, så innan klockan ens var 12 avslutade jag min singel-barrunda, ungefär samtidigt som resten av mina kollegor kom dit, visade det sig. Gå ut på puben själv - check! Det kändes som ett litet smakprov på att resa ensam, som jag funderat över. Vissa gör ju det, men hur kul kan det vara egentligen? Det var ju inte speciellt roande att stå där själv, men jag är glad att jag gjorde det. Det var annorlunda, och det var en annorlunda kväll jag ville ha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar