fredag 14 mars 2014

Årets reseplaner

Om jag får drömma fritt kommer jag hinna med massor med resor innan detta år är slut. Det ska bli kul att se vad som faktiskt förverkligades när 2015 tar vid.

London. Årets första utlandsresa är redan avklarad och den gick till Storbritanniens huvudstad. Äntligen fick jag lära känna den staden.

Málaga. Här kommer jag tillbringa hela min sommar.

Madrid. Eftersom jag kommer bo i Spanien så länge vill jag givetvis ta chansen att upptäcka städerna omkring som jag inte har sett. Ett måste är huvudstaden och den når jag med ett snabbtåg från Málaga. När jag har ledigt två dagar på raken(en gång per månad) tänkte jag ta en minisemester dit.

Mallorca. Under min semester återvänder jag till denna ö och njuter i ett paradishus tillsammans med släkten.

Portugal. Om jag hittar billiga biljetter kan jag också tänka mig att utforska Portugal under en tvådagarsledighet. Intensivt, men bättre än inget. Jag vill utnyttja de lediga dagarna jag har istället för att bara ligga och sola.

Marocko. Hit går det dagsturer från södra Spanien så det har vi redan planerat in att göra en dag. Besöka kuststäder som ger ett smakprov av det riktiga, färgglada Marocko och ger oss möjlighet till shopping på marknad. Dessutom skulle detta innebära mina första steg i Afrika.

Botswana. Hemkommen från Spanien vill jag styra mina steg mot Botswana för volontärarbete.

Brasilien. Om ekonomin håller avslutas sedan året i Sydamerika. Nyårsfirande följt av backpacking tills pengarna tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar