onsdag 5 mars 2014

Volontärdrömmen


Detta är på pricken vad jag skulle vilja göra som volontär. Detta projekt i Botswana drivs av en tysk och en dansk, och det känns väldigt professionellt. Här kombinerar man vandringar och spårning i bushen med att ta hand om de djur som bor på farmens inhägnader. De har nämligen tagit hand om vilddjur som blivit till problem för boskapsfarmar. Istället för att skjuta dem har de omplacerats och tas nu omhand på projektet där de används till utbildning och forskning. De tidigare deltagarna vittnar om god stämning och sammanhållning och att det även finns tid för volleyboll och öl ibland. Jag ska till Modisa! Dessvärre är det som allra hetast, och regnperiod, under november till mars, när jag egentligen hade velat åka. Jag tror att april kan vara en perfekt månad för då erbjuder de också både "sleep out in the bush" och "horseback riding", vilket jag självklart vill vara med om. Låter helt fantastiskt, eller hur? Att åka 4 veckor går på ca 20 000, utan flygbiljett, men det är ett pris det borde vara värt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar