onsdag 5 mars 2014

Två-veckor-kvar-tankarna

Nu är det på dagen två veckor kvar till avfärd. Om två veckor kommer jag återigen flytta till Spanien, denna gång nästan dubbelt så länge! Ivrigheten varvas med orolighet hela tiden. Självklart får jag lite kalla fötter nu när det är så nära. Vi kommer vara ett litet team jämfört med förra året. Jag tvivlar på att denna säsong kommer kunna slå 2013 när det gäller gemenskap och vänner, och det är det som gör mig lite rädd. Men jag har kollat upp att det finns språkskolor i byn där vi kommer bo, så om jag känner att jag vill ha fler vänner kan jag gå dit och se om det finns några svenska elever. Det kan nog vara bra att ha vänner utanför jobbet också nu när vi är så få. 

Samtidigt spricker jag av längtan att få uppleva det spanska påskfirandet i april. Jag ser fram emot att Sandra kommer vara i Marbella i april så vi kan hänga. Jag vill åka på helgtripp till Madrid. Och självklart ser jag fram emot Málagas stora festival i augusti. Jag kommer få så många upplevelser att skriva om, vilket också ska bli riktigt roligt. Dessutom har jag kollat upp ett gym som har dansklasser vi kan gå på när vi är lediga. Det kommer ju bli en bra säsong. Men visst hör det till att få lite fjärilar i magen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar